Finally, brethren, whatsoever things are true, whatsoever things are honest, whatsoever things are just, whatsoever things are pure, whatsoever things are lovely, whatsoever things are of good report; if there be any virtue, and if there be any praise, think on these things. ~Philippians 4:8~

FOLLOW


Tuesday, August 12, 2008

Esperando (A Ella)

La joven lloro, su cara llena
De tristeza;
Una parte de ella se perdia para siempre,
Ese autoestima tan necesario en la vida,
Asi que, no mas ciega fe en la humanidad
Y no mas de esa espera sin sentido,
Por la alegria que habia estado segura seria de ella.

Despues de esperar por horas,
Reflejo en el pasado,
En los meses y los anos de esperanza
Y anhelo,
De buscar en esos ojos por un rastro
De ternura,
De aceptacion, de amor.

Era su cumpleanos, uno mas que pasaba
"Estoy segura que ella llegara" se dijo
A si misma
"Hoy cumplo mis quince, un tiempo tan especial,
Tan importante para mi,
Como de seguro lo es para ella;
Muy pronto sere mujer, el tiempo pasa tan
Pronto. Me vera en una nueva luz; siendo que ya no soy
Una nina que se puede arrojar
A un lado. Yo soy, despues de todo, una renovacion de su
Vida. Ella vera
Eso, y por fin se sentira orgullosa."
Mas nunca llego, y la joven lloro.

Yo soy esa nina, hoy una mujer de cuarenta,
Y el dolor de ese dia, aun mora en
Mi corazon,
La esperanza de mi juventud nunca deja de ser.
Esa joven nunca desaparecio, ella atormenta todos
Mis pensamientos.
Un dia, yo se, ella descansara en paz.

2 comments:

glorv1 said...

That definitely is the other poem you wrote but in Spanish. I think it is beautiful and sounds even better with the Spanish words. After all Spanish is such a romatic language. I wonder, does this poem relate to your experience? If so, I am so sorry for any heartache you may have suffered as a child, but remember it is now, at this time and sometimes we have to remember that this is all we've got. Take care

YayaOrchid said...

Thank you Gloria! You are always so nice with your comments. I guess I posted because I wondered if the poem even made sense. I mean, it made sense to ME, but was the meaning clear to anyone reading it? Someday, I will share what is behind the poem. In any case it really is behind me. I wrote this poem 10 years ago when I was 40. I was just looking back a bit. Not a good thing to do, but reflection sometimes helps us grow. As you get older, you sometimes DO get wiser, right? LOL!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Music